5 Cara Untuk Tidak Hamil Walaupun Melakukan Hubungan Kelamin


Sering kali para wanita terfikir, bagaimana caranya untuk tidak hamil walaupun melakukan hubungan seks dengan pasangan. Artikel kali ini, kami kongsikan 5 cara untuk membantu anda agar bagi mencegah kehamilan yang tidak dirancang. Semoga perkongsian ini membuatkan rumah tangga anda lebih nyama.

1. Suami
Cara paling mudah dan senang agar si suami tidak hamil adalah dengan tidak melakukan hubungan intim ataupun seks.

2. Tanggungjawab
Seorang lelaki sejati haruslah mempunyai sifat tanggungjawab atas apa yang dilakukanya. Jangan hanya berani untuk melakukan hubungan seks tanpa berani menanggung risikonya.

3. Kondom
Jika anda dan pasangan ingin sangat melakukan hubungan seks namun tidak inginkan cahaya mata, gunakanlah alat pencegah kehamilan iaitu kondom. Selain dapat mencegah kehamilan, ianya juga dapat melindungi kita dari penyakit yang berjangkit.

4. Masa Haid
Jika betul anda tidak inginkan cahaya mata, lakukan hubungan seks ketika pasangan anda datang haid. Ianya akan mendatangkan kesan sampingan dan kami tidak galakan anda lakukan hubungan seks ketika haid.

5. Risiko
Berbicara tentang hubungan seks, hampir kesemuanya bercerita tentang nikmat aktiviti tersebut. Namun, masih ada risiko yang anda akan hadapi seperti HIV ketika melakukan hubungan seks.

2 Responses to "5 Cara Untuk Tidak Hamil Walaupun Melakukan Hubungan Kelamin"

  1. Gila punya nasihat

    ReplyDelete
  2. Satu perkongsian yang menarik, sesuai untuk yang berstatus suami isteri belum sedia nak dapatkan anak. Takde la mengarut sangat seperti didakwa orang yang komen di atas tu.

    ReplyDelete

Lagi Artikel Menarik Di Bawah