Cara Kenali 8 Sifat Wanita Berdasarkan Jenis Bra Yang Selalu Dipakai

jenis bra
Bra atau coli adalah pakaian dalam yang sudah menjadi pakaian wajib bagi wanita moden. Bra dapat membantu menampung payudara lebih sempurna sehingga tulang belakang tidak terasa sakit dan penat selain dapat menjaga kecantikkan bentuk payudara. Sebelum membeli bra, kita perlulah sedikit sebanyak mengetahui jenis-jenis bra dan fungsinya.  Cuba lihat almari anda, pasti banyak coli kepunyaan anda. Tahukah anda bahawa bra yang selalu anda pakai mencerminkan keperibadian anda sebagai seorang wanita?

Teruskan bacaan untuk ketahui sifat wanita berdasarkan jenis bra yang selalu dipakai.

Cara Kenali 8 Sifat Wanita Berdasarkan Jenis Bra Yang Selalu Dipakai

1. Bra Dengan Corak Bunga
Bagi wanita yang suka bra seperti ini, mereka mempunyai sifat kewanitaan yang sangat kuat. Adakalanya mereka pemalu tapi amat menyenangkan. Ada sesetengah wanita mengatakan bra seperti ini menyebabkan rasa gatal tapi sebenarnya ianya menggambarkan sifat tenang, mudah jatuh cinta dan ramai orang menyukai anda.

Cara Kenali 8 Sifat Wanita Berdasarkan Jenis Bra Yang Selalu Dipakai

2. Sport Bra Atau Bra 
Untuk Bersukan Bra ini sebenarnya dipakai untuk aktiviti bersukan kerana ianya memberi penampungan yang lebih baik dan menahan goncangan ketika sesi bersukan anda selain tidak menyebabkan payudara berasa sakit. Namun jangan terkejut jika ada wanita yang suka memakainya walaupun tidak bersukan. Wanita jenis ini selalunya mereka punyai tujuan hidup. Sesusah mana pun cabaran yang terpaksa dilalui, mereka tetap mencari jalan untuk menyelesaikanya. Ramai orang menyukai anda kerana anda berfikiran terbuka sekaligus menyenangkan.


3. Bra Berbentuk Corset
Bra corset adalah bra yang menampung payudara wanita disamping membuatkan perut nampak lebih langsing. Kebiasaanya bra jenis ini dipakai dalam acara-acara tertentu seperti majlis perkahwinan. Wanita yang suka memakai bra corset adalah wanita yang sukakan kesempurnaan. Adakalanya anda terpaksa menghabiskan banyak waktu dan wang demi kelihatan sempurna. Walaupun anda kelihatan sedikit angkuh, tapi sebenarnya anda seorang yang ramah.

bra dengan kawat penopang

4. Bra Dengan Kawat Penopang
Ada yang mengatakan bahawa kalau pakai bra jenis ini boleh mendatangkan bahaya. Namun masih belum ada bukit yang mengatakan ianya bahaya. Bagi sesetengah wanita, pemakaian bra kawat ini sangat penting kerana ianya memberi kesan penuh pada dada dan membuatkan payudara lebih cantik. Wanita yang suka memakai bra jenis ini adalah wanita yang manis. Adakalanya anda menjadi seorang yang tidak percaya pada diri, namun jika anda telah menemui kepercayaan pada diri anda mampu menjadi seorang diva yang disukai ramai.

bra dengan klik hadapan

5. Bra Dengan Klip Dihadapan
Selalunya klip bra terletak dibelakang, namun ada juga klip di hadapan yang terletak diantara 2 cup bra. Pemakaian bra jenis ini lebih mudah tapi masih ramai yang jarang memakainya. Wanita yang suka dengan bra klip dihadapan kebiasaanya mereka seorang yang unik dan mempunyai pemikiran sendiri. Anda tidak suka sesuatu yang merumitkan kerana bagi anda, waktu pantas berlalu dan ianya perlu dilalui dengan rasa nikmat. Paling penting anda selalu punyai idea yang hebat.

bra tanpa tali

6. Strapless Bra Atau Bra Tanpa Tali
Strapless bra adalah salah satu jenis bra yang tidak menggunakan tali. Kebiasaanya bra ini dipakai dengan pakaian yang terbuka dibahagian bahu. Bagi wanita yang suka dengan bra strapless ini, mereka seorang yang suka dengan cabaran dan lasak. Anda tidak suka dengan peraturan yang ketat. Bagi anda hidup harus dinikmati.

klasik bra
7. Klasik Bra
Bra atau coli jenis ini paling banyak dipakai oleh wanita. Bra ini memiliki tali penampung yang menyamankan. Dikatakan bahawa wanita yang suka jenis bra klasik ini adalah seorang wanita yang baik dan menyenangkan. Anda tidak suka sesuatu yang pelik-pelik. Perkara utama bagi anda adalah kenyamanan. Walaupun ada sesetengah orang mengatakan bahawa anda seorang yang sedarhana, namun sebenarnya anda adalah seorang yang cergas.

push up bra

8. Push Up Bra
Wanita yang hendak payudara mereka kelihatan mantap dan besar, bra jenis ini menjadi pilihan mereka. Walaupun sesetengah wanita mengatakan mereka tidak suka bra push up ini, tapi masih ada yang menyukainya. Wanita yang memakainya sehari-hari adalah wanita yang suka tampil dalam keadaan cantik. Selain itu, anda juga seorang yang suka dimanjakan. Bukan itu sahaja, pemakai push up bra juga seorang yang gigih mencapai impian walau sesukar manapun cabaran yang terpaksa dihadapi.

0 Response to "Cara Kenali 8 Sifat Wanita Berdasarkan Jenis Bra Yang Selalu Dipakai "

Post a Comment

Lagi Artikel Menarik Di Bawah